cookieChoices = {}; Deventer Natuur: Linde pijlstaart

zondag 18 juni 2017

Linde pijlstaart

Lindepijlstaart (Mimas tiliae)
Het kan zomaar gebeuren, geen linde te zien en toch .... een Lindepijlstaart. Een vrouwtje, wat een verschijning zeg. Eigenlijk lag deze op een klein voetpaadje in de buurt waar ik veel loop. Ik heb haar opgeraapt en op een braam in de zon gezet. De zware vlekken op haar vleugels zijn spettertjes modder van de zeldzame regenbui van afgelopen weken.

De Lindepijlstaart, de naam zegt het al, is gebonden aan Linden. Nu ben ik niet zo'n bomen kenner, maar voor zover ik weet staan er geen Linden (Tilia spec.) in de Douwel.
Lindepijlstaart (Mimas tiliae)
Echter ik weet ook dat pijlstaarten goede en snelle vliegers zijn. Goed, op de een of andere manier dus bijna in mijn tuin beland. Erg leuk om overdag zomaar tegen te komen.

Meer informatie over de Lindepijlstaart is te vinden op de site van vlindernet.

Gerri Hendriksen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten